7. 7. 2008

PRÁZDNINOVÉ POVÍDÁNÍ o LÉTÁNÍ: 9. sok v lásce

Včera jsem tu krutou pravdu definitivně pochopila. Mám, představte si, mám zcela vážného a urputného soka v lásce.
Je takový malý, černý, drobný a asi i rychlý, není ho vidět a je vytrvalý a, a musím si to přiznat, štve mě.
A navíc si myslí, že to, co je moje, je i jeho. Aspoň se tak majetnicky chová. A na mé zájmy a záměry nehledí. Mé cítění, touhy a přání jsou mu úplně a zcela fuk.
Zasadím tymián, a on mi jej podryje. A nejen to. Podrývá všecko, co ho napadne a všude dělá své hromádky, aniž se zeptá.
Krteček. Co naplat, asi má naši - mou - zahradu rád. Asi se mu líbí a říká si, že je jeho jediná, nejmilovanější, nejkrásnější k životu a k sousedům se mu jít (tedy podrýt) nechce.
A nevnímá, že není sám. Jsme na tuto lásku dva - a naše představy, jak lásku projevovat, se patrně diametrálně liší.
Nevíte někdo náhodou, jak vysvětlit krtkovi, že jeho láska, jinými slovy moje, jedině moje zahrada, ne jeho, je už zadaná? :-)

3 komentáře:

Anonymní řekl(a)...

Dobré ránko,
při čtení vašich prvních řádků o sokovi - malý, černý a rychlý jsem si myslela, že je tím sokem notebook vašeho manžela, to bych věděla, jak si s tím poradit, protože poruchy na technických zařízeních jakéhokoli druhu způsobuju docela snadno a aniž bych to chtěla :-), ale krteček, to je složité, když to má člověk spojeno s pohádkou a dětstvím. Na naší zahrádce je to jednodušší - trápí nás totiž mšice a k těm nemám příliš láskyplný vztah, možná kdyby byla pohádka - Jak mšice ke kalhotkám přišla - taky by bylo nesnadné vzít na ni postřik. S krtečkem opravdu nevím, ale zapojím celou rodinu a třeba vymyslí, jak krtka nenásilně přesvědčit, aby se vystěhoval. Hezký bezkrtincový den.
Jana Macečková

Anonymní řekl(a)...

Dobrý den přeji.
A jak dopadl ten pán z vlaku???
A také jak dopadla Vaše odpověď panu nadřízenému???
Díky Vaše věrná čtenářka

Miriam Prokešová řekl(a)...

Dobrý den, jé, já mám nějakou věrnou čtenářku? Moc děkuji, protože občas mám pocit, že píšu jen tak a nevím, jestli to vůbec někdo čte. Takže díky moc.
S tím pánem z vlaku jsme si vyměnili adresy a já mu ty peníze poslala složenkou. Ale musím říct, že celkově jsem to tak nenechala, napsala jsem stížnost na České dráhy, kde jsem to všechno vylíčila, hlavně proč průvodčí chtěla po mně nepřiměřenou částku a jak je možné, že za chyby jiných (paní v pokladně) "platí" někdo jiný. Tak uvidíme, co mi odpoví. No a můj pan nadřízený už mě zná a asi to se mnou nemá občas -často - moc lehké, protože, i když tak asi nevypadám, neumím moc klonit hlavu před autoritami a když mám pocit, že něco není dobře, tak se ozvu. Občas. Někdy s ním i docela soucítím :-)
Přeji moc pěkný den,
miriam prokešová