12. 4. 2009

Beránek

Nevím, jak u Vás doma, ale u nás by bez beránka prostě nebyly Velikonoce.
Vždycky peču už v sobotu, tentokrát jsem stíhala teprve až dneska. A rovnou dva - jednoho nádivkového s uzeným masem, a pak tradičního piškotového.
Ten nádivkový už chuděra není, ten piškotový na mne kouká z klavíru.
Má proč - je ze staré kameninové formy po našich tetičkách snad z doby ještě první republiky po první světové válce. Kouká tedy na svět pomocí té formy už opravdu dlouho, dlouho let. Některé mísy a formy a vůbec věci jsou vzácné právě svou časovostí. Vždyť tohoto beránka, jen tohoto a žádného jiného, pekla pravidelně také moje maminka... a kolikrát s ním "bojovala", když se nechtěl vyklopit, a kolikrát byla smutná, když se mu špatně vyvedly uši nebo nos nebo vůbec celý.
Ten můj - její - náš - se letos vydařil. A vyklopil se lehce a snadno.
Myslím, že i maminka tam někde nad hvězdami má z toho radost...

Otázka č. 6:
Jak souvisí paradigmata mýtu (atd.) s lidským životem?
A jak s beránkem?

2 komentáře:

Anonymní řekl(a)...

já tu otázku prostě něchápu

Miriam Prokešová řekl(a)...

Dobrý večer, není třeba chápat, jděte na to tvořivě, kreativně, zkuste zapojit fantazii.
Ta je v pedagogice volného času nutná... Prostě to neberte doslova jako rozumový úkol, ale jen tak...
miriam prokešová
P.s. Už to je lepší, pochopitelnější? :-)