30. 5. 2012

Nic nového pod sluncem?

Dnešní děti jsou prý nezvládnutelné a nezvladatelné.To za našich časů, to to bývalo jinak...
Jak?
Jak to bylo ve školách ve starověké (ne, že by to byl zrovna můj čas, tak stará zase nejsem :-) Číně, Sumeru, Egyptě, v Římě? Vypadalo to jinak než dnes?
Vrátila jsem se z konference v Yorku, na které se probíralo jedno nosné téma - dnešní děti. Ztráta hodnot, šikana, agresivita, nezájem, atd... Počítače. Jedno jestli děti v USA, nebo v Řecku, nebo někde v Litvě. Problém stejný.
Je to něco nového, nebo slovy Šalamouna - nic nového pod sluncem?

Otázky druhé:
Jak vypadala škola ve starověké Číně, v Sumeru a v Egyptě?
Víte, jak se jednotlivým školám říkalo?
Kde měli učitele, který byl "aprobován" pouze na kázeň žáků?

29. 5. 2012

Pozvánky na dvě benefiční akce

Ráda bych vás všechny pozvala na dvě benefiční akce, které pořádáme dne 3. 6. 2012 a 17. 6. 2012 v prostorách novogotického kostela sv. Františka a Viktora v Ostravě - Hrušově. V neděli 3. 6. vás zveme na Koncert pro Klárku, na kterém budou zpívat děti z MŠ Požární ze Slezské Ostravy, pak děti ze Scholy S.M.O. K. v Moravské Ostravě, dále studenti waldorfského lycea, a to na pomoc pro získání financí pro léčbu 11tileté Klárky, která je po mozkové obrně. Vstupné je dobrovolné a prosím, kdo můžete, přijďte. Do hrušovského kostela se dostanete trolejbusem č. 106, směr Koblov, zastávka Riegrova, - také je možnost sjezdu z dálnice. Koncert začíná v 16.00 hod.
V neděli dne 17. 6. pak zazpívá pro kostel paní Marie Rottrová. Koncert je nazván Rodnému Hrušovu, a začíná rovněž v 16.00 hod. Vstupné je 490,- Kč (pro studenty je cena nižší, posílám to v hromadném e-mailu). Výtěžek bude věnován na opravy kostela.
Všichni jste srdečně zváni. Budu se těšit na setkání s vámi, kdo nás přijdete podpořit.
P.S. Máme k tomu pěkné plakátky, ale neumím je sem přiložit...

Tak začínáme :-))

Když se řekne dějiny, je to něco, co se událo. Něco co bylo.
Když se řekne dějiny pedagogiky, pak to bude asi něco, co se událo ve výchově. Budou to asi nejen názory na výchovu, ale také praktické zkušenosti a praktické pokusy, jak vychovávat a vzdělávat.
Máme to zapotřebí? Vždyť přece výchova - žádný problém, každý to víme, jak vychovávat, jak vést, jak žít...
Ano, víme to?
Tak proč je pak na světě tak, jak je?
A dotěrná otázka - jak je vlastně na světě? :-)

Otázky první rozjezdové:
Co víte o počátcích dějin pedagogiky? Do jaké doby byste je datovali?
Jak si představujete "prvotní" výchovu našich pravěkých předků?

21. 5. 2012

Dějiny pedagogiky?

Dobrý večer, zdravím studenty z předmětu dějiny pedagogiky. Slíbila jsem, že dnes začnu, ale sliby se slibují, studenti se radují :-)))
Protože mám pracovní přetlak (i to se může stát), vymyslela jsem to nakonec jinak. Začneme v neděli 27.5. , skončíme 16.6., dne 18. 6. a tuším hned 19. 6. je pak termín zápočtu. Krásně to stihneme.
Takže nabírejte sílu, budete ji potřebovat,
zdravím, mp

8. 5. 2012

zastaveníčka

Tak jsem za minulé dny dostala od vás více než dvěstě e-mailů se zastaveníčky. A fotografie :-) skoro už vím, kdo jste kdo...
Moc, moc vám všem děkuji.
Těším se s vámi se všemi na setkání při termínu zapsání zkoušky.
Mějte se moc krásně. Moc vám všem přeji, ať se vám zápočtový týden a zkouškové vydaří,
miriam prokešová