Žil byl kdysi jeden pedagog - filosof - dnes bychom řekli psycholog, a ten to měl nejen v životě, ale i po smrti těžké.
Byl špatně pochopen. Sice mimo jiné tvrdil, že učení probíhá na základě asociací, ale jeho následovníci si z jeho učení převzali pouhopouhé "zucht", či-li kázeň. A na základě této myšlenky se utvrdilo celé zkostnatělé dogmatické školství a kázeň byla považována za to, co je ve školách a ve výuce nejdůležitější.
Ale pak na základě myšlenek obnovy a s příhledem na dítě právě toto bylo překonáno jinými a celkem i novými myšlenkami, zakládajícími mnohé alternativní školy.
A onen pán se už nemusel obracet v hrobě.
Nebo že by ano?
Otázka č. 17 hlavní: O kom hovořím a co o něm víte?
Otázka č. 17 k zamyšlení: Co dnešní školy a kázeň? Jaký máte na to názor?
Otázka č. 17 na tělo: Víte, jak si ve třídě udržet kázeň? Znáte nebo máte nějaký vlastní "recept" či zaručený postup?
Žádné komentáře:
Okomentovat