skip to main |
skip to sidebar
Den patnáctý
Co máme ve svých očích?
Smutek?
Radost?
Marné hledání?
Co máš ve své duši?
Zklamání?
Otázky pro filosofy:
Je možná fascinace očima?
Vidíme okny své lásky tento svět?
Otázky pro pedagogy:
Jaké znáte typologie učitelů?
Je "něco", co nám nedokonalým lidem dává "právo" vychovávat druhé?
6 komentářů:
Dobrý den, je to již den patnáctý, jestli se nemýlím :-)
Jinak odhlasováno. A.Chybová
ano, patnáctý, již opraveno:-)) děkuji za připomínku i za Váš hlas :-)))
Děkuji také všem ostatním, kdo jste hlas poslali, jsme už na krásném 9. místě.
Zdravím,
mp
Ano, možná fascinace očima je. Jsou lidé kteří to umí a jiní to velice vnímají.
Člověk je fascinován očima, když hledí kolem sebe na tento svět.
Těch typologií učitele může být několik. Například podle Ch. Caselmannova jsou to tyto typologie:
1. Filozoficky orientovaný logotrop
2. Odborně-vědecky orientovaný logotrop
3. Individuálně psychologicky orientovaný pajdotrop
4. Obecně psychologicky orientovaný pajdotrop
Podle E. Sprangera máme tyto typologie:
1. Náboženskou
2. Estetickou
3. Sociální
4. Teoretickou
5. Ekonomickou
6. Mocenskou
Nevím, jestli nám něco dává právo vychovávat ostatní, ale pokud se chceme jako lidé zdokonalovat, tak musíme přijímat zkušenosti od jiných.
V Pansofii už Komenský napsal: „Fascinace je spojení, které z ducha fascinujícího vstoupilo očima fascinovaného a dospělo až k jeho srdci…" s tímto názorem se ztotožňuji.
Jestli okny lásky vidíme svět je složitá otázka, vždycky svět vidíme, otázka je, jestli nám láska nenasazuje růžové brýle.
Okomentovat