Potkala jsem rytíře na bílém koni.
Byl celý v brnění, ale i přesto jsem vnímala jeho oči. Plné lásky a pochopení.
Přijel až ke mně.
Chvíli postál.
Chvíli pobyl.
Ale pak zcela ne-rytířsky zase odjel dál.
Zůstalo po něm prázdné místo. Místo v srdci.
A tak čekám, že se vrátí.
Rytíři to prý tak dělávají.
A nemusí přijíždět na bílém koni. Bude stačit i poník nebo oslík.
Stačilo by mi jen to rytířské srdce...
Otázky jedenácté pro filosofii výchovy:
1. Jakou láskou asi miluje pravý rytíř? B - love nebo D - love?
2. A jaký je mezi těmito láskami rozdíl?
3. Jak to viděl E. Fromm?
Otázky jedenácté pro dějiny pedagogiky:
1. Kdo to byli rytíři?
2. Znáte nějaké středověké rytířské písně? Pokud ano, vypište některé jejich názvy.
3. Jaké znáte rytířské ctnosti? Pokud ano, vypište.
Otázka pro obojí skupiny poutníků:
Co na to sv. Martin a srdce rytíře?
Žádné komentáře:
Okomentovat