27. 2. 2022

Druhé setkání v předjaří

 Ach ano, kdo jsem, co jsme, kým jsme, proč jsme.

Odvěké otázky filosofů. a nejen filosofů. Prostě lidí.

Kým jsem? 

Jsem člověk spíše mýtický, nebo animal rationale, nebo imago Dei, nebo mechanos?

Jsem vším tím a ještě něco navíc. 

Jsem člověk milující.

Člověk milující tento svět, svou rodinu, své děti a vnoučata, svůj život, vše, co mě v životě potkalo a asi ještě potká.

Jsem člověk momentálně plný úzkosti a strachu. Co bude dál? Jak se vyvine současná situace? Co moje rodina, děti, vnoučata, studenti, kamarádi, prostě lidé? Co my všichni?

Člověk je jen vánek pouhý, i kdyby stál pevně. Každý žitím putuje jak přelud. hluku nadělá, ten vánek pouhý....

Toť slova ze Starého zákona.

Ne nechci jen tak profičet a zmizet... pod hlukem vymožeností, které vymyslel člověk...

Otázka druhá: 

Kdo jste? Kým jste? 

Jaká znáte pojetí člověka dle paradigmat?


Žádné komentáře: