29. 4. 2011

Májová pouť - úvodní

Dobrý podvečer,

všechny vás, studenty -poutníky, vítám na naší májové pouti.

Nevím jak vy, ale já osobně se těším. Nepsala jsem tady od Silvestra... a dny plynuly jako voda v řece. Nebo jako hvězdy na obloze.

Ach jo.

Naše pouť bude z filosofie výchovy - tedy o lásce k moudrosti nebo o moudrosti z lásky. Což obojí se výchovy týká.

Budu tady každý den psát krátké povídání, - podle nálady, nápadu, tématu - podle inspirace. Takové povídání, které by mělo také vás inspirovat k odpovědím.

Nemusíte odpovídat každý den, záležet bude na vás. Své odpovědi můžete posílat průběžně na můj e-mail: mia.proki@seznam.cz nebo také až pak na závěr všechny najednou.

Další informace si budeme "dávat" postupně.

Takže - pojďme a vykročme na naší májovou pouť...

Otázka č. 1 zvídavá počáteční: Co Vy a filosofie? Máte se rádi?
Otázka č. 2 rozjezdová a zvídavější: Francouzští filosofové G. Deleuze a F. Quattari přirovnali myšlení (já pak filosofii) k letu čarodějnic. Myslet znamená proletět se na koštěti čarodějnice a vrátit se zpět se zarudlýma očima. Napadá Vás, jak to asi mysleli?
Otázka č. 3 již na začátku dotěrná: A je to ode mne moc velká odvaha tvrdit (protože nepřestávám být touto myšlenkou nadšená), že filsosofie celá jako taková je právě oním čarodějným letem? Co si myslíte Vy? (Nebojte, pokud si to nemyslíte teď, v závěru poutě si to myslet budete:-))) )

Žádné komentáře: