10. 6. 2012

velikáni s hlavou

Mít hlavu dobře udělanou nebo stačí ji mít dobře naplněnou?
Odvěký spor moudrých mužů.
Mít mozek přeplněný vědomostmi a oplývat jimi, nebo jen vědět, kde ty vědomosti najít?
Trošku mne to vždy udivovalo, o čem ti mužští vlastně - a promiňte ten ruský výraz, protože ten se k tomu nejvíc hodí - měčtají.
Měčtať znamená přemýšlet. Někdy mi to připadá jako mekat, což je podle mne výstižné přirovnání.
Protože mne to mate - hlavu dobře udělanou mohu mít jen tehdy, když ji mám něčím naplněnou. A díky té naplněnosti přece vím, kde, co, proč a jak hledat...
Takže nevím, o co těm pánům středověkým myslitelům vlastně šlo. Že by o myšlenku, kterou tak nějak marně hledali?


Otázky třinácté:
O kterých to pánech hovořím?
Napovím: jmenují se příjmním na M, R a další R.
Napište prosím o nich a jejich názorech více než začáteční písmena jejich příjmení:-)

Žádné komentáře: