17. 10. 2012

Těšení

Včera jsem někde na Novinkách četla, že v některých obchodních domech už mají Vánoce.
Zarazilo mne to.
Zatím je venku docela teploučko a na zimu to ještě nevypadá.
A pak - vždyť jsme na začátku semestru a že by už končil? To ty obchoďáky nedomýšlejí. Že nám zkracují čas. A že do Vánoc času dost.
Ale když jsem se dnes vracela z práce a obloha potemněla, najednou jsem kdesi v dálce ty Vánoce ucítila...
A někde v hloubi duše se k tomu zároveň přidal ten tajemný pocit "těšení se"....
Jen jestli vydrží až do Vánoc.
Jestli to ty obchodní domy  s tou vánoční atmosférou tak brzy nastavenou nepokazí...
Byla by to škoda.
Protože na něco se těšit dělá svět krásnějším.
I kdyby nebyl.

2 komentáře:

Jindra Planková řekl(a)...

Dobrý den,

také mě zarazilo, když jsem byla nakoupit a uprostřed nákupního centra na mě "vykoukly" vánoční ozdoby a čokoládové figurky. Pomyslela jsem si, zda jsem se neposunula v čase?? Ale ne, je říjen, do Vánoc zbývá mnoho času, kterým bychom se měli postupně přibližovat k té tak úžasné adventní době... Ale asi jsem divná, když se toužím vrátit do dětství, kdy čekání na Ježíška bylo tím nejúžasnějším obodbím, plným očekávání a radosti i z maličkostí - přítomnost mámy a táty, vůně cukroví a jehličí, v neděli zapalovaná svíčka na adventním věnci, .... Je dobře že obchodní řetězce nemůžou ke mě domů, kde vánoční a adventní čas přijde, ale ne teď v půlce října.
Těším se a mám naději, že to bude opět čas klidný, radostný a v očích mého syna i čas očekávání :)
Pěkný den
Jindra Planková

Anonymní řekl(a)...

Dobrý den,
doufám, že nevadí, že se zapojuji trošku později. Mám strach, že nám obchodní řetězce tak nějak berou radost ze samotných Vánoc. V dnešní době už Vánoce nejsou jen svátky plné krásné atmosféry, ale trošku i stresu spojeného s potěšením našich blízkých...
Bude se dárek ji nebo mu líbit? Není to příliš levné? Nebude si myslet, že ji nebo ho nemám ráda, protože jsem mu nekoupila přesně to po čem toužil-toužila?
Mám strach, že když nám obchodní řetězce připomínají tak brzy, že už se blíží Vánoce,tak pak když "to" přijde, už si to ani nevychutnáme. Je to pak už spíš otravné...
Pamatuji si, že jako dítě jsem na štědrý den vyhlížela z okna , jestli začne sněžit a když začalo "zmocnil se" mne pocit radosti a naplnění, že Vánoce jsou tady a já dostanu dárečky. Teď pro mne Vánoce znamenají naplnění v tom, že naše velká rodina se sejde zase u jednoho stolu a prožijeme zase další krásný večer společně bez vzpomenutí na nějaké strasti a neshody...
A jak již napsala paní Planková , tak i já jsem ráda, že ikdyž mi vzali obchodní řetězce radost z atmosfery Vánoc, tak tenhle pocit z krásně prožitého večera s mou rodinou, mi vzít nemohou...

Eva Táslerová