27. 11. 2021

Putování sedmé - čichám, čichám člověčinu :-)

 Kdo jsme? Kdo je člověk? Co my jsme vlastně zač?

Zeptala jsem se jednou jednoho váženého pána, co on je vlastně zač, a on se na mě obořil, že ho nemám urážet. A já to přitom myslela tak upřímně :-))! V tu chvíli mě opravdu zajímalo, co jako on je zač...

Ale někdy mě to napadá docela s depresivním podtextem. Co my lidé vlastně jsme. Co se nám to mnohdy děje, honí v hlavách. A proč jsme někdy takoví, jací jsme. Odpověď ale nenalézám.

Ale ať si nevymýšlím, přece jen jsem tu odpověď už dávno našla. Tady je: "Člověk je jen vánek pouhý, i kdyby stál pevně. Každý žitím putuje jak přelud. Hluku nadělá, ten vánek pouhý..."  píše se ve Starém zákoně.

Jen vánek, jen přelud, nic víc... ale hluku tím svým vanutím občas naděláme! Až se celý vesmír zachvívá. 

Ach jo. 


Otázky sedmé, člověčinou vonící, obsáhlé:

1. Jaká znáte pojetí člověka? Vypište dle paradigmat... a vysvětlete (nápověda - skripta nebo přednáška na toto téma)

2. Které pojetí se Vám osobně nejvíce zamlouvá a proč?

3. Jste jen vánek pouhý? Pouze přeludem? Jak to vnímáte?

Důležitý vzkaz všem vám putujícím: Nebudu tady od pondělí do středy, sejdeme se zde opět až ve čtvrtek  2. 12. 2021. I proto je dnešní otázka tak rozsáhlá...

Zůstáváme stát na své pouti prozatím pod kopcem, takže si odpočiňte, ať nabereme dech a sílu :-))


Žádné komentáře: