3. 1. 2019

Dvanácté pedagogické zastavení

Sněhurka a sedm trpaslíků.
Kdo je na světě nejkrásnější?
O čem je tato pohádka? O dobrotě, laskavosti na straně jedné a o pýše, závisti, nenávisti a zlobě na straně druhé?
O sedmi malých trpaslíčcích? Pomocníčcích?
O tom, že láska, v této podobě polibek, je silnější než smrt?
C. G. Jung a jeho následovníci by nám to určitě z hlediska analytické psychologie vysvětlili. Každá pohádka má svůj skrytý smysl, příběh, narativní náboj každého z nás.
Spočívá už i v tom, že v pohádce vítězí dobro, tedy když zazvoní zvonec, pohádky je konec, pak je už i vždy po-hádce.
Je dobré tomu věřit... (?)


Otázky dvanácté, s psychologickými směry spojené:
Které psychologické směry 20. století měly - mají - vliv na pedagogickou teorii?
Vyberte si jeden a blíže popište.
Je dobré, aby pedagog věřil v dobro?

Žádné komentáře: