3. 1. 2019

Třinácté pedagogické zastavení

Jak se Honzík učil latinsky.
Hmm. Někdy to tak v učení vypadá.  Jako kdybychom se jen a pouze učili nějaká cizí slova. A pouze je odříkáváme, aniž vnímáme jejich smysl.
Stejně tak, jako když se Honzík v pohádce Boženy Němcové učil latinsky.
A proč se učil latinsky? - Táto, já už nechci být prostým člověkem. Chci být pánem...
Nemáme to také tak? Nechceme se učit "latinsky", tedy vůbec něco umět, abychom byli "pány", a ne už jen prostými lidmi?
Ale však víme, jak to v té pohádce nakonec dopadlo...


Otázky třinácté, v pohádce o latině se vztahující:
Čím se liší kognitivně psychologické teorie vzdělávání (dle Y. Bertranda) od teorií spiritualistických?
A podobná otázka - jaký je rozdíl mezi personalistickými a sociálními teoriemi?
A otázka doplňková: jak vlastně dopadl ten Honzík z pohádky?

Žádné komentáře: