4. 10. 2009

Myšlenky a podzim

Tak asi už tady máme podzim. A úplně šílený týden za sebou.
Kromě toho, že jsem poprvé učila, zasadila jsem také na zahrádce tulipány, koupené a přivezené z květinového trhu přímo z Amsterdamu, kde jsem byla minulý týden (vystresovaná) na mezinárodní konferenci.
A stres pokračoval. V tomto týdnu nám v jeden den umřel z ničeho nic kanárek a zároveň po dlouhém boji nad stářím nezvítězil ani náš nejstarší pes. Jejich místa k životu zůstala prázdná. V doprovodu všech našich zvířat, co jich doma i venku máme, jsme je oba pohřbili. Ale tím to nekončilo. Stala se ještě spousta dalších a stresujících věcí, jako kdyby se všechny chtěly najednou sesypat, - bůhví odkud a proč.
A tak jsem se včera rozhodla, že si udělám radost a asi po třiceti letech jsem se vyhoupla - ehm - opravdu vyhoupla do sedla koně a spolu s kamarády mých dětí vyjela na "koňskou" vyjíždku již podzimním krajem. Byla to nádhera. Slunce se pomalu sklánělo k západu, v dálce bylo vidět hory a kobyla, na které jsem seděla a která mě chuděra nesla, byla strašně chytrá a hodná a poslouchala na sebemenší pokyn. A vydržela to se mnou téměř hodinu a půl :-)
Je někdy příjemné nechat se houpat a nést na hřbetu koně - a myšlenky přitom nechat jen tak volně plynout a splývat
nebo je rovnou doslova a do písmene nechat tomu koňovi, neb ten jak známo má větší hlavu.
Tak jsem to včera udělala
a v zapadajícím slunci
teplého podzimu
nemyslela vůbec na nic... ani na zvířata, ani na lidi, ani na problémy, ani na to, co bude
a vnímala jen to, jak je na světě přece jen krásně
a přesto všechno nakonec i fajn.

2 komentáře:

Anonymní řekl(a)...

Při čtení tohoto článku mě až mrazí, není to totiž tak dávno, co jste ve článku Úsměv i pláč duše napsala ,,.... protože venku začíná podzim, a ten je ve znamení umírání ...".
Přeji Vám, ať se podzim co nejříve přehoupne do bělavé zimy, která přináší spolu s bělavým sněhem atributy Vánoc. H.J.

Miriam Prokešová řekl(a)...

Dobrý večer (vlastně ráno nebo co to je vůbec teď za dobu:-) - moc děkuji za přání. A omlouvám se za to mrazení, to mne mrzí, protože to bych opravdu nerada... snad tedy Vánoce budou opravdu bělavé a veselé. Taky Vám to přeji.
Miriam Prokešová