21. 6. 2019

Zastavení dvacáté páté - únava

Někdy přijde i únava.
Svět je zahalen v mlžném oparu, a vše vypadá horší, než je.
Cestou necestou, světlem i tmou.
Jen tak si jít a nic neřešit. A na mnohé věci se raději ani neptat.
Protože vědět je někdy bolestivější
než se zdá.

Ale láska prý, podle Komenského, nezná únavu.

Otázky dvacáté páté:
Jak rozlišil příčiny zlého P. Teilhard de Chardin?
Kdo řekl: chtěl jsem poznat moudrost i pošetilost, ale shledal jsem, že vše je jen honička za větrem?
A jak tomu rozumíte?

1 komentář:

Unknown řekl(a)...

Kdo řekl: chtěl jsem poznat moudrost i pošetilost, ale shledal jsem, že vše je jen honička za větrem? ,,, podle mne tento text je z knihy "Kazatel" - (hebrejsky קהלת‎‎, Kohelet; latinsky Ecclesiastes) patří do třetí části hebrejského kánonu Bible, do Spisů. Pravděpodobně jde o slova Šalomouna syna Davidova, který se zamýšlí nad smyslem života, smyslem lidské činnosti... David dochází k závěru, že veškerá snaha v lidském životě je jen marností. Kniha nehlásá a nehájí však fatalismus, osudovost, nevyjadřuje ani beznadějný pesimismus. Z této knihy se četlo o svátcích stánků (jako připomenutí putování Izraele na poušti po vyvedení z Egypta a přebývání ve stanech) nebo chcete-li svátků sklizně - tzv. sukot (židovský svátek). Byl to radostný závěr sklizně (zejména vína) a díkůvzdání za ni.
Ladislav Šincl - Váš student :-) C19447