24. 10. 2011

Mám, dám

Ach jo. Chtěla bych být bohatá. Abych mohla rozdávat.
K tomuto závěru jsem přišla po té, co asi 3 roky prosím o peníze na záchranu kulturní památky, kostela.
Ten kostel dnes stojí, dá se říci, na periferii Ostravy. V opuštěném místě, téměř sám.
Nevím, jestli to je normální, ale mám tu stavbu ráda. Jsem zamilovaná do architektonické stavby. Možná to je drobet úchylné :-), že jo. Ale mnohému mne naučila. Už jen tím, že je.
To místo a jeho okolí bylo kdysi plné života, dětí, mladých lidí. Vedle poblíž stály hned dvě základní školy. K tomu papírnictví a hračkářství, zelenina, obuv, poblíž i kino, knihovna, knihkupectví, textil. Dnes tam není nic. Jen ten kostel, postavený podle skici H. von Ferstela a M. Schwedy, významných vídeňských architektů konce 19. století.
Jeho smutná věž, svědek dávných časů, je vidět z dálnice i z ulice Bohumínské, po které denně jezdím. Denně kolem něj projíždím. A dávné časy se mi oživují ve vzpomínkách, stejně jako milovaní lidé, kteří zde byli, a už nejsou.
Kdybych měla hodně peněz a nemusela se o ně prosit, vybudovala bych tady v okolí celý živý areál pro potřebné. A ty, co by zbyly, bych dala těm, kdo by chtěl. Potřebujete peníze? Mám, dám.
Dobrá myšlenka, že jo. Otázka je, jak k nim přijít....

3 komentáře:

Anonymní řekl(a)...

Dneska jste nám řekla, že svět bude stále ,,dobrý´´ i když v něm bude žít pouze jeden dobrý člověk. Náš svět je stále dobrý.

Anonymní řekl(a)...

Být zamilovaný do čehokoli, co je pro člověka niterní záležitostí, není ani drobet úchylné. Naopak je to jeden z mnoha důkazů, že žijeme. Vždyť i stavebnictví má původ v člověku a stavba jako taková je svému autorovi (obecně člověku) podobná. Od základů až po střechu, jako hierarchický domeček lidských potřeb(A. Maslowa)

Miriam Prokešová řekl(a)...

Dobrý den, moc děkuji oběma komentujícím, docela mě to potěšilo a dodalo sílu. Přeji hezké dny,
miriam