15. 2. 2015

Být vychovaný proč? Pro slepičí kvoč

Tak tato otázka byla jedna z těch, u kterých jsem předpokládala určitý jasný typ odpovědi.
Ale nestalo se tak zcela.
Tato otázka byla tzv. "očekávací", jak jste pochopili "vychovanost" (brr, škaredé slovo) člověka jako takového.
Odpovědi byly i takové, které mne zklamaly.
Dočetla jsem se, že vychovaný člověk je ten, kdo se umí slušně chovat, pozdravit, poděkovat, poprosit...
ano, ale toto je pouze částečná odpověď.
Vychovaný člověk umí žít samostatně, zodpovědně, smysluplně. Což autorem je Brezinka.
Dodala bych k tomu ještě s úctou ke všemu živému. Atd....
Ale někdy mne napadá, co je vlastně skutečně "cílem" výchovy?... Pro odpověď bychom museli znát odpovědi na mnohé další otázky, hlavně však především odpověď na otázku proč?
Pro slepičí kvoč
říkávala moje maminka

dávno, dávno tomu

Žádné komentáře: