6. 12. 2013

13. den Komenský by smutnil

Jací vlastně jsme? Jaká jsem?
Přiznám se, je to má častá otázka. I tady na stránkách tohu-vabohu. I v životě.
Neznám svůj sebeobraz.
Komenský by se ze mne chytil za hlavu. Možná by i zesmutněl. Nevím, kdo jsem, kam jdu a odkud jsem přišla.... On to patrně věděl, když psal o podobných lidech, jací že to jsou nešťastníci. On nebyl. I přes svá životní neštěstí věděl, kdo je, odkud jde, kam jde a proč.
Kdo jsem a jaká je pravda o nás samotných?
Pro mne jsou toto všechno jen těžko zodpověditelné otázky.
Zeptám se tedy vás ostatních...Snad na tom budete líp.


Otázky třinácté pedagogické:
Jaké znáte typy negativních - konfliktních - učitelů? (nápověda zde na blogu).
Jaké znáte "typy" hlav podle Komenského?
Máte nějaký oblíbený citát, týkající se učitelů, žáků, prostě školy? Mohli byste ho napsat?
A co Mikuláš, přišel?


Otázky třinácté pro filosofii výchovy: 
Jaké znáte příčiny zla a podle kterého autora? (nápověda - ve skriptech, i na poslední přednášce)
Proč mluví Komenský o zkroušených srdcích a co to podle něj znamená? (nápověda zde na blogu)
Víte, kdo jste? Ke kterému pojetí člověka byste se přiřadili? Proč Komenský věděl, kdo je? (Že by to byla snad jen výsada mužů?)
Proč chodí s Mikulášem i andělé a čerti?

Žádné komentáře: