13. 12. 2013

20.den: běh času

Semestr máme za sebou. Teď už zbývá jen zápočtový týden, a pak už jen zkouškové.
Asi se opakuji, ale mne opravdu šokuje, jak to rychle utíká. 
Vidíme to i tady na naší pouti. Před chvílí jsme začali, a už tady máme dvacátý den. A přitom mám pocit, že jsem se Vás vlastně na nic podstatného ani nezeptala. 
Ten neustálý běh času mě opravdu děsí. Všechno trvá jen chvíli. A nevstoupíme dvakrát do jedné řeky. 
Co s tím dělat ve výchově?
A ve filosofii výchovy?

Otázky dvacáté pedagogické: 
Co je ve výchově nejdůležitější? Slyšeli jste někdy pojem furor paedagogicus?(nápověda - že by zde na blogu?)
Je facka výchovná? Jak to je s kázní a s tělesnými tresty?
A co alternativní školy a tresty?  Jsou tam přípustné?Jaké alternativní školy znáte?

Otázky dvacáté filosofické:
Jak rozumíte výroku, že: Každá facka letí světem, dokud nedopadne na tvář, která jí odpustí?
Může odpuštění porazit zlo?
A co na to logika srdce? Souvisí s tím?


Žádné komentáře: