7. 12. 2013

14.den: štěstí

Jít světem s radostí a vždycky vesel, zpívá se v jedné písničce.
Mít radost, těšit se a obdarovávat tím druhé.
Jinými slovy - nebýt mrzutý, pořád se mračit a otravovat tím druhé:-)
J. S. Mill údajně řekl, že člověk by měl být vychováván k tomu, aby uměl najít své vlastní štěstí, protože jen šťastný člověk má druhým lidem co nabídnout. A jen šťastný člověk rozdává své štěstí dál....

Otázky čtrnácté pedagogické:
Jste šťastní?
Uměli byste nakreslit nebo jinak (třeba básničkou, pohádkou) vyjádřit své štěstí? 
Může být štěstí lékem proti efektu vyhoření? Znáte jeho fáze (myslím toho vyhoření?)
Co je štěstí? Muž-ka nebo muš-ka jenom zlatá?


Otázky čtrnácté pro filosofy výchovy:
Souvisí štěstí s chutí žít? Jaké znáte "typy" této "chuti"?
Uměli byste nakreslit nebo jinak (třeba básničkou, pohádkou) vyjádřit své štěstí? 
Víte, co je dvojí naivita?
Co je štěstí? Muž-ka nebo muš-ka jenom zlatá?
 

Žádné komentáře: