18. 5. 2015

Štěstí?

No jo. Přes dobro a zlo jsme vystoupali ke štěstí.
Štěstí. Všimněte si, už jen to slovo "štěstí" zní tak libě, šťastně, úplně v tom slově to štěstí cítíte.
Tedy nevím jak vy, já ano.
Ptala jsem se vás včera na příčiny zla podle P. Teilharda de Chardina.
Když už tento pán píše o chuti žít, o příčinách zlého, píše také o štěstí?
Našla jsem. ano, píše.
Máme trojí štěstí podle něj.
Ocituji:

"Nestačí rozvíjet jen sebe sama, nestačí ani dávat se druhému, který je mi roven, tedy vycházet ze sebe sama směrem k druhému, (tedy decentrace), ale je třeba „podřídit a přivést svůj život tomu, který je větší než já. Jinak řečeno, především být, pak milovat, a konečně adorovat... Štěstí růstu – štěstí lásky – štěstí adorace.“



Otázka devatenáctá štístková: :-)
A co na to muška jenom zlatá?

Žádné komentáře: