19. 5. 2015

Zvláštní úkol

Cílem výchovy člověka je naučit ho, jak najít své vlastní štěstí, které pak bude moci předávat jiným... tak nějak to kdysi dávno řekl J. S. Mill.
Měli bychom na té naší pouti životem nejen najít své štěstí, ale také pochopit, že šťastní v podstatě jsme. A nejen to. Měli bychom se naučit i v neštěstí být šťastní, aby byli také šťastní ti, které vychováváme a všichni, s nimiž se setkáváme a které máme rádi.
Měli, měli, měli bychom. Slova, slova, slova...
Ale i přesto:
Dávám Vám tento zvláštní domácí? a celoživotní úkol - naučte se, jak být šťastní.


Otázka dvacátá odvážná:
Na co byste se rádi zeptali vy mne?

3 komentáře:

Anonymní řekl(a)...

K čemu jsou Vám naše odpovědi? Výzkum, nebo se tím jen bavíte?

Miriam Prokešová řekl(a)...

Pěkná otázka... Ani jedno, ani druhé. Mám filosofii výchovy ráda, v rámci přednášek nemám až tak veliký prostor, nechci mít pocit odbyté práce, jen něco pro něco, myslím to s ní opravdově a chci k ní přivést i ostatní... Spíše než bych se "bavila", tak padám někdy únavou :-)). Ale na druhé straně odpovědi nesmírně obohacují mne samotnou, dodávají mi sílu do života. Každý den se těším na odpovědi - i komentáře - které mi přicházejí.
Stačí taková odpověď? Hlavním motivem je filosofie samotná a předat z ní ostatním co možná nejvíce :-))

Anonymní řekl(a)...

děkuji