4. 12. 2022

Adventní putování filosofií výchovy - Intermezzo č. 2

 Je prosincové ráno někdy před 55 lety. 

Venku je ještě tma, ale maminka mě probouzí a oblékáme se ještě v ne zcela vytopené místnosti. Třesu se zimou, ale oblečená jsem v cuku letu. Vycházíme do mrazivého, zasněženého rána. Držím se maminky za ruku, když se brodíme v noci napadlým sněhem a jeho závějemi. Velice brzy jsme na mostě, kde zimní vzduch od řeky ještě přituhuje. Necítím prsty na nohou, i přesto, že mám teplé zimní boty, necítím prsty na rukou, i přesto, že mám rukavice, a necítím tváře. Sníh do nich nemilosrdně bodá a pálí, štípe, až mi slzí oči.

Ale vedle mne jde maminka a ještě několik dalších žen. Jdeme do nedalekého kostela. Jeho věž se tyčí ve tmě.

Vcházíme do chrámu a usedáme do předních lavic. Ještě se celá třesu, když se najednou ozve zacinkání, a ze sakristie vchází náš pan farář a z kůru se ozve ten úžasný nápěv - Ejhle, Hospodin přijde... a postupně se stupňuje ve třech tóninách. S mezizpěvem Rosu dejte nebesa...

Po této ranní mši svaté se venku již rozednilo a jdeme s maminkou opět stejným směrem domů, kde je již krásně teploučko.

Ještě jednou toto ve svém životě zažít - a byla bych v nebi, maminko...

Žádné komentáře: