7. 12. 2022

Putování dějinami pedagogiky a filosofií výchovy zároveň - již jedenácté

 


Potkala jsem rytíře na bílém koni.
Byl celý v brnění, ale i přesto jsem vnímala jeho oči. Plné lásky a pochopení.
Přijel až ke mně.
Chvíli postál.
Chvíli pobyl.
Ale pak zcela ne-rytířsky zase odjel dál.
Zůstalo po něm prázdné místo. Místo v srdci.

A tak čekám, že se vrátí.
Rytíři to prý tak dělávají.
A nemusí přijíždět na bílém koni. Bude stačit i poník nebo oslík.
Stačilo by mi jen to rytířské srdce...

Otázky jedenácté pro filosofii výchovy:
1. Jakou láskou asi miluje pravý rytíř? B - love nebo D - love? 
2. A jaký je mezi těmito láskami rozdíl?
3. Jak to viděl E. Fromm?


Otázky jedenácté pro dějiny pedagogiky:
1. Kdo to byli rytíři?
2. Znáte nějaké středověké rytířské písně? Pokud ano, vypište některé jejich názvy.
3. Jaké znáte rytířské ctnosti? Pokud ano, vypište.

Otázka pro obojí skupiny poutníků: 
Co na to sv. Martin a srdce rytíře?

Žádné komentáře: