10. 12. 2012

Zastavení dvacáté třetí: práce

Dolehla na mne práce. Dostihla mne.
A to i přesto, že si to hlídám. Že nikdy nechci, aby zvítězila v tom negativním slova smyslu. Co dělám, to dělám ráda. A ne proto, že musím, ale protože chci.
Ale teď mě zaskočila. Postavila se mi do cesty a nechce mě pustit dál. Zatarasila mi cestu. Nechce mne pustit dál putovat. Stojí s napřaženýma rukama a říká ne.
A já stojím bezbranná a bezradná. Neumím prohrávat a neumím stát na místě.
Nevím, co budu dělat.
Že by dál pracovat? A pomalu a zlehka tu paní překročit a jít dál?


Otázka dvacátá třetí záludná: Kdo řekl: Kůň k tahu, pták k letu a člověk ku práci?
Otázka dvacátá třetí ještě více záludnější: Čím se liší člověk od zvířete? A liší se? :-)
Otázka dvacátá třetí nejzáludnější: Kdo napsal Polámal se mraveneček, ví to celá obora? A může se mraveneček polámat?

Žádné komentáře: