13. 12. 2016

Dnes máme svátek Lucie.
Býval to takový pěkný svátek, kdy bíle oděné Lucky chodívaly v předvečer vesnicí a strašívaly děti, které se nepostily nebo také kontrolovaly, zda ženy v tento den nepředou a neperou, zda tedy splňují v tento den požadavek nicnedělání :-))
Telefonovala mi dnes ráno sestra a do telefonu mi líčila, že tedy jako ještě fakticky nestihla ty kuličky, ale vanilkové rohlíčky a linecké už ano... a už i okna má umyté a aby to vše doplnila, poslala mi na mobil fotografie vánoční výzdoby, kterou už má hotovou.
A tak jsem taky hotová. U mě ještě nic z toho nic není. A do konce tohoto týdne ani nebude.
A tak si chvílemi ani nepřipadám tak zcela normální. Že zatím nepeču, neuklízím, nezdobím, a ani se tím nestresuju...
I tak prý Vánoce budou...
A tak chápu ty lucky a jejich tradici. Aspoň jeden den nic nedělat a nabrat sílu...

Otázky páté:
Co je příčinami zlého podle P. Teilharda de Chardina?
Jméno Lucie je odvozeno od světla. Souvídé světlo s dobrem a se zlem?
Dokázali byste definovat zlo? Pokud ano, jak?

Žádné komentáře: