18. 12. 2016

poslední svíce

Čtvrtá adventní neděle.
Víme vůbec, proč jsou adventní neděle jen čtyři? Proč jich třeba není pět, šest, nebo jen tři, dvě?
Určitě to nějaké vysvětlení mít bude. Už jsem tak mírně unavená neustálými otázkami, proudící ke mně ze života samotného, a z údivu z něho, že už se mi chvílemi ani nechce hledat odpovědi.
Faktem je, že dnes je tedy podle tradicí neděle čtvrtá. Zlatá. Tato neděle je ve znamení lásky. A poslední rozžatá svíce symbolizuje mír a pokoj.
Napadá mě - láska je spojena s mírem a pokojem?
A vidíte - opět otázka - láska podle mne znamená pravý opak. Vznícené srdce, hořící srdce, to přece není pokoj a mír, to je nepokoj, neklid, vnitřní i vnější boj; láska je přece mania, šílenství, nevyléčitelná nemoc...
A lásku neuhasí ani velké vody a řeky ji nezaplaví, píše se ve Starém zákoně.

Jdu raději vařit oběd, však je nejvyšší čas a pak půjdu zapálit tu poslední svíčku na adventním věnci.
A slibuju - na nic se - pro dnešek - nebudu ptát....:-))

Žádné komentáře: