23. 12. 2018

kolikrát ještě

Blíží se předštědrovečerní den.
Kolikrát už byl a kolikrát ještě bude?
Předvánoční den a vánoční lidé.
V tom ruchu v obchodech mi už tak "vánočně" ani nepřipadají.
Ale "sešli jsme se" opět s Ježíškem a balili jsme dárky. U dědy, mého tatínka v kuchyni. Tak jako každým rokem už více než třicet let. I když - chtěla jsem to dnes změnit a protože jsme s manželem sami doma, tak mě napadlo, že je budu tentokrát balit u nás.
Ale naštěstí jsem si v dědově kuchyni všimla připraveného stolu i s nůžkami, izolepou... Budeš balit?  Zeptal se mě tatínek.
Úplně mě bodlo u srdce z té myšlenky, že jsem to zamýšlela tentokrát udělat jinak.
Zvyk je železná košile.
A jistota.
Snad nejsou i Vánoce jen o zvyku….
Určitě ne.
Ztratilo by se tím naše dětství...


Otázky nevím kolikáté  :-)
Putujete rádi? 
Proč je dítě "bytost putující" a bytost věčného návratu?
Máme čas o tom ve svých životech vůbec přemýšlet?
Je filosofie potřebná pro život?
Ach jo...?

Žádné komentáře: