3. 12. 2018

Nocenka

Je noc.
Normální lidé, tedy kromě těch, kteří pracují na směny, v této době asi spí. Nebo měli by.
Noci jsou tajemné. Tiché. Tmavé. Neočekávané.
Jako ti divočáci či divočák u nás na zahradě.
Jako smutek.
Jako netrpělivé čekání na rozednění. Také Komenský to znával...
Aby myšlenky noci neovládly den...nebo tak nějak to napsal.

Temnota, tma je opakem světla.
A to co rozpoznáváme, je prosvětleno. Co ne, je temné. Jako zlo.

5 komentářů:

Unknown řekl(a)...

Normální lidé v 0:42hod spí :-). Pokud člověka něco trápí či má problémy tak nespí a přemýšlí nad životem, prací, rodinou a zdravím. Jak to, že vy v 0:42hod nespíte? Jste typ sovy?
Michal Forst

Anonymní řekl(a)...

"Normální lidé spí?" To mi připomíná výrok poslance Krátkého :( Někteří z nás jsou v tuto dobu v práci a mají noční směnu. Jiní jako já mají dvě zaměstnání a chodí ještě do školy, tudíž se po večerech učí.

Vy se nechodíte bavit, nebo jdete spát s večerníčkem?

Miriam Prokešová řekl(a)...

Dobrý večer, je tam přece připsáno, že někdo dělá na směny :-)) Nemyslela jsem to nijak pejorativně, spíše to bylo bodnutí do sebe samé, do nikoho jiného... Zdravím všechny normál - nenormální :-)
miriam prokešová

Jiří Kareš řekl(a)...

Léta jsem žil na dopravním sídlišti. Víte že třeba řidiči dopravního podniku považují noční směny za úplně normální, ba je o ně dokonce dračka? Jezdit prázdnou noční Prahou od pondělí do pátku s poloprázdným autobusem od osmi od večera do čtyř do rána se prý považuje mezi řidiči autobusů za směnu snů. U tramvají přes centrum je to horší - ty praskají ve švech :-) Klid na práci je důležitý a když se ho přes den nedostává, co s tím? Noc je ideální :-)

Miriam Prokešová řekl(a)...

Ano, znám to a souhlasím. Za prvé proto, že mám manžela, který pracuje celý život na směny, tedy pravidelně má noční :-) a potom, také já sama většinou pracuji v noci, protože přes den není kdy... jsem tzv. noční pták :-)
zdravím všechny, MP