23. 11. 2009

Předvánoční pedagogická zastavení

Zastavení šesté
V životě je asi hodně důležité mít nějaký cíl.
Já nevím jak vy, ale občas se sama sebe ptám, co vlastně v životě chci a kam vlastně jdu.
Komenský by mi za to asi dal co proto - v jednom svém spise přímo říká, že je smutné někam jít, a nedojít, o něco usilovat a nevědět o co...
No jo, ale on to byl moc chytrý pán a věděl tedy jistě i to, co chce.
To já si doposud nevyřešila otázku, čím vlastně v životě chci být.
A že by bylo na čase to vědět a vyřešit, že? :-)
Tak nějak vždycky v životě jen nějakou divnou náhodou někde jsem, prostě si mě tam život někam zavane či hodí, a někdy se až nestačím divit, co se to zase kolem děje a proč.
A to mám být paidagogos, tedy ten, kdo doprovází druhé - a přitom sama nevím, kudy jít...
Hmm.
Vy to o sobě a o své "cestě", - kudy jdete a kudy vede, - víte?
Otázka č. 5 hlavní: Jaké znáte výukové cíle?
Otázka č. 5 vedlejší: Quo vadis, studente - studentko? :-) Víte to?

Žádné komentáře: