24. 11. 2009

Předvánoční pedagogická zastavení

Zastavení sedmé
"Chodil jsme po světě a měl jsem ruce v kapse. Také můj svrchníček byl pouhou vidinou. Múzo, ty spojila ses s pěkným hrdinou. A přitom snil jsem jen o samé velké lásce..." Arthur Rimbaud.
Ty verše jsem se naučila kdysi na střední škole. A myslím, že mě provázejí celým životem. Kolikrát jdu, s rukama mimo kapsy :-), a sním si o samé velké lásce kdesi v dálce...
Možná někde je. Možná ji mám. A sním o ní, protože jsem to doposud nepochopila. Ale možná je to jinak, a láska je jen pouhopouhý sen. Iluze.
Krásná. Jak jinak. A stojí za to o ní snít.
Má to však háček. My dospělí možná o ní jen snít můžeme. Ale co děti? Ne - mají si kde hrát, ale má je kdo mít rád?

Otázka č. 7 hlavní: V jaké pozici je "láska" v Maslowově domečku a proč?
Otázka č. 7 vedlejší těžká: Proč je potřebný obojí typ lásky - tedy B love i D love?

2 komentáře:

Anonymní řekl(a)...

Dobrý den, chtěl bych se zeptat odkud bychom měli vědět odpověď na tuto otázku a taky otázku č.7. Ve svých textech nic takového nemáte.

Anonymní řekl(a)...

oprava:otázku č.8