13. 12. 2014

den 19 - Bajaja

Vždycky mě fascinoval Bajaja. Tedy ten princ z pohádky.
Za chvíli už dojdeme k vánočnímu období, z televize se budou linout pohádky jedna za druhou...
Proč říkám "linout"?
Uvědomila jsem si zvláštní věc. Pohádky o vánocích vždycky jen většinou slyším. To jak trávím Vánoce v kuchyni, zapletená do různých domácích prací, nemám, prostě nemám čas si sednout k televizi a koukat. A tak většinu pohádek jen slyším, většinu jsem neviděla nikdy celé, z většiny znám jen části... nikdy ne od začátku.
Ale vždycky se mi líbil Bajaja. Je tam nějaký mluvící kůň, který je prý matkou, a vyslovení jména Bajaja zní velice hezky a mile...
Tak vidíte, jak na tom jsem. Většinu normálních klasických pohádek z televize dohromady ani neznám. 
A to prý mi někteří studenti říkají "pohádkářka" :-))

Otázky dvacáté odlehčeně kreativní pro pedagogy i filosofy výchovy: 
Jaká byla Vaše nejmilejší, nejoblíbenější pohádka z dětství?
Uměli byste nakreslit nebo nějak jinak kreativně zachytit "svou" pohádkovou postavu? Pokud ano, zkuste prosím...
Jaký význam má tato pohádka? : Žili byli děd a babka a slepička kropenatka? Znáte ji?

P.s. hmmm, teď mě napadlo, že vážené inženýry a magistry "nutím" do kreslení.... hmm, pohádkové postavy... omlouvám se. Navíc před vánočními svátky, v tom největším shonu... to mám teda odvahu :-))

Žádné komentáře: