8. 12. 2014

Den čtrnáctý - mezi světlem a tmou

Pondělní ráno.
Hm. Napadá mě: ráno raníčko panna vstala, prádlo si v uzel zavázala...

Máme ještě vůbec ráno raníčko
prádlo v uzlíku?
Časy se mění.
Jde o to, jestli k dobrému.
A jde o to, co je dobré, a co je zlé.
A jestli to poznáme, když se s obojím setkáváme.

Kdysi prý prohlásil F. M. Dostojevskij, že se ptá na všechno, kudy chodí.

Také se ptám. Na všechno.
Jen jestli to je vůbec co platné a k něčemu dobré :-) ?



Otázky patnácté pro pedagogy, bloudivé světem, a proto velice rozsáhlé: 
Jsou nějaké pojmy v pedagogice vůbec co k čemu? Pomáhají nám vychovávat a žít?A jaké znáte "nejdůležitější" pojmy?
A co naši rodiče? Jaké jsou pozitivní a jaké negativní role rodičů ve výchově?


Bloudící otázky pro filosofy výchovy:
Jak to je s dobrem a se zlem? Jak se dají chápat? Poznáme, co je dobro a co zlo v našich životech?
Jak chápal příčiny zla P. Teilhard de Chardin? A souhlasíte s ním?
V čem spatřujete příčiny zlého Vy samotní?
A co na to I. Kant?


P.S. Děkuji, že jste tady...


Žádné komentáře: