26. 12. 2015

Den dvacátý

Kampak asi zmizel náš Mikuláš?
Byl na počátku našeho putování. Měl by být také na jeho konci? Někde v cíli? Stát a usmívat se?
Kdo ví.
Mikuláš rozdával dárky hodným dětem.
Na konci roku jsme o Vánocích obdarováváni všichni. I ti, kteří žádný "hmatatelný" dárek nedostali.
Na konci putování by měl být dárkem cíl.
Co je cílem putování ve filosofii výchovy?
Pochopení, porozumění?
Hmm, - možná odpuštění druhým lidem, že nejsou dokonalí.
Ani naše cesta nebyla "dokonalá" a kdo ví, jestli jsme se vůbec navzájem na té cestě někde potkali nebo dokonce setkali.
Možná jsme se nechtěně míjeli...
Ale všechno to k putování patří.


Otázky zvídavé:

Jak se Vám putovalo na naší pouti plné otázek?
Která otázka nebo otázky se Vám nejvíce líbily?
A naopak, která otázka Vám připadala nejsložitější?
Byla pro Vás tato pouť přínosná nebo spíše naopak?

1 komentář:

Unknown řekl(a)...

Pouť to nebyl lehká. Jsem mírně vyčerpaná. Nejsem zvyklá tolik filozofovat.
Otázka, která mne nejvíce zaujala, byla ohledně jmen svící na adventním věnci. Opravdu jsem netušila, že nějaká jména mají.
Otázky mi nepřišly nikterak složité, avšak někdy jsem se musela pobavit s kolegy, jak některou otázku chápou.
Snad pouť přínosná byla, to ukáže čas. Momentálně jsem ráda, že ji mám za sebou.