14. 12. 2021

Intermezzo III.: panenka chodička

 Byly Vánoce. 

Stromeček, prskavky, hořící, opravdové svíčky na stromečku, večeře, zvoneček, maminka a tatínek a bratr a sestřička.

Koledy. 

Nesem vám noviny, Tichá noc, Chtíc, aby spal...

 A pod stromečkem veliká porcelánová (? - to už nevím) mrkací panenka, tzv. chodička. V modrých průhledných šatičkách.

Ne, nebyla pro mne, byla pro moji starší sestru. Dala jí jméno Evička a celý život ji měla. Později v dětském pokoji svých dětí na vyhrazeném místě na poličce, posléze v ložnici. 

Vždy při návštěvách u ní doma jsem se na dívala. Ta panenka byla naše - mé i sestřino - dětství.

Naši rodiče, maminka ani tatínek, už tady není. Není tady už ani moje sestra.  

 Panenka zůstala. 


Nedala mi to, hledala jsem, našla jsem (na bazaru).... jen ty šatičky byly - jsou - modré. Stáří 60 let....

Žádné komentáře: