2. 5. 2009

Mít těžký život :-)

Někdy přemýšlím (ale opravdu jen někdy), co to vlastně znamená "mít" těžký život.
Nemít lásku, nemít peníze, nemít radost, nemít proč žít, nemít štěstí, nemít zdraví, nemít úspěch, nebo - já vlastně ani nevím, co všechno.
Možná by to tak i mohlo být a něco z toho by se vybrat mohlo, až na to, že - filosof by řekl - že je to celé nesmysl, protože my svůj život nemáme, nevlastníme jej, nemůžeme si ho darovat, pouze vzít - a "mít" znamená něčím disponovat, no a my svým životem nedisponujeme. Jen si to myslíme, a je to jen iluze, ale náš život nám nepatří. Tak ho ani nemůžeme "mít" těžký.
"Fú" - vzdychl zrovna teď můj probudivší se manžel.
Zrovinka se totiž chystá na noční a já slíbila, než šel spát, že mu vyžehlím košili. Slyším, jak z kuchyně říká: "s Tebou to ale mám fakt těžký život!"
Tož nic. Jdu se pokusit tomu bláhovému muži, co o filosofii nic neví, inteligentně vysvětlit, že z "filosofického" hlediska plácá nesmysly. Neb svůj život nemá. Tak ho ani se mnou nemůže mít těžký.
Držte mi palce, snad uspěju :-)
a on pochopí...
Otázka č. 19 pro filosofii výchovy:
Jak by se měl můj manžel zachovat a proč?
a) rozčilit se
b) neříkat nic a vyžehlit si košili sám a bez řečí
c) odpustit mi to
d) jinak -jak?

2 komentáře:

Anonymní řekl(a)...

Platí prosím Váš e-mail mia.proki@seznam.cz?

Miriam Prokešová řekl(a)...

Ano, platí.
mp