1. 5. 2009

Smutnění

Dobrý večer, tak snad si ten prvomájový večer hezky užíváte... :-))
Abych se přiznala, mně je tak nějak tento večer i po mnoha letech vždycky drobet smutno na srdci.
Před dávnými a dávnými časy, možná snad kdysi v mém minulém životě, tak dávno se mi to zdá - jsem byla tohoto večera poprvé políbena svou první láskou.
Byl to modrooký blonďák, a byla jsem tak zamilovaná, že jsem prostě zapomínala dýchat, když jsem ho potkala. A po té první letmé puse jsem málem omdlela.
A bylo to zrovinka na prvního máje...
Dnes už nežije a je jen ve vzpomínkách, které bolí.
Co se smutkem, který nás občas přepadá? Jak jej vydržet?
Jedna česká herečka, již opravdu vysokého věku, říkala ve 13. komnatě, jak vše přežila - bolest a smutky si připustila snad jen ke kotníkům, nanejvýš po kolena, výše ne.
Moc se mi to líbilo, - i když já samotná toto neumím. Mě to pohltí - i po létech - vždycky úplně celou.
Ale zatím ještě žiju, tak co...
Otázka č. 18! pro filosofii výchovy:
Někdy se říká, že člověk je bytostí "věčného návratu". Možná. Ale kam se neustále vrací a proč?

6 komentářů:

Anonymní řekl(a)...

Smutek je někdy nekonečný a přichází v nejméně očekávanou chvíli. Možná, že tak to má být, smutnit. Abychom si těch krásných chvil a zážitků vážili mnohem více. A vzpomínky, zabolí, ukápneme slzičku, ale zároveň zahřejí na rdíčku.
S úctou, Helsha

Anonymní řekl(a)...

Já jen, že to má být otázka č. 18. Otázku č. 17 už jsme měli:-)

Anonymní řekl(a)...

Vy tady ale máte problémy....
Helsha

Anonymní řekl(a)...

Někdo tu je moc velký puntičkář! Zamysli se nad sebou...Moc to řešíš!
Jana

Miriam Prokešová řekl(a)...

jejda, jejda, nehádejte se mi tady :-) fakt je, že bych si opravdu neměla plést ta čísla otázek a že pořádek být musí - nebo jen může? Je dobře, že mě na to upozorníte, když oko mé nevidí a mysl umdlévá :-)
dobrou noc,
mp

Anonymní řekl(a)...

jak kdyby to nebylo jedno, jaké tam je číslo, každý se může "seknout". Jestli je otázka pod 17, 18 nebo třeba, a, b, c je plně jedno. Podstatné je že máte otázku a na ni odpověď.