18. 4. 2020

Den třicátý třetí - co dospělí netuší

Pojetí dítěte.
Moje oblíbené, nejoblíbenější téma.
Je to jak s láskou, jako se životem. Jako s lidmi.
Čím více o nich vím, tím, zdá se, vím méně.
Naplňují mě údivem.
Má vlastní zkušenost jako kdyby už ani nebyla zkušeností.
Pamatuji si ale zcela jasně na to, jak jsem se těšila, až budu dospělá. To zázračné až mi bude.... tolik a tolik... a už aby to bylo...
A ještě jednu vzpomínku mám dokonale vrytou v paměti. Pamatuji si ty pocity úzkosti a strachu z prázdna a ze smrti.
A to je prý dětství naplněné jen bezstarostností a štěstím.
Uff.
Dítě prožívá ve svém dětství více, mnohem více,
než dospělí tuší a vědí...


Otázky třicáté:
Které z pojetí dítěte je Vám osobně nejbližší? (Nápověda ve skriptech)

1 komentář:

Anonymní řekl(a)...

Díky za článek :)