4. 12. 2019

Putování, den jedenáctý

Víš, kdo jsem?
Jsem holčička, plná mýtů a pohádek. Naplněna svými sny. Žijící svůj příběh.
Víte, kdo jsem?
Jsem logos, rozumný živočich, který se učí naslouchat sobě, druhým, přírodě i vesmíru.
Víme, kdo jsme?
Jsme obrazy Boží v našich srdcích, v duších, v nitru. Nosíme v sobě obraz nedostižného, nekonečného, nesmírně nás přesahujícího, vzdáleně blízkého, neuchopitelného, neznámého, tajemného. Máme tímto vším naplněnou duši poutníka, kráčejícího svými životními cestami.
Víte, kdo jsme?
Jsme mechanos, bytosti vznešené a tápající zároveň ve svých omylech a nedokonalosti. Počítačoví experti dnešní doby, odborníci na své životy, vědci v oborech lidskosti a zároveň ztraceni ve svých vzpomínkách a smutku.

Koukám do zrcadla a vím: toto všechno jsem, jsme, jste.
Hmm.
A vidím jen svou tvář.
Možná by to chtělo umýt se, učesat a namalovat...,

ale nazí jsme přišli na svět, a nazí se tam (prý) vrátíme.


Otázky jedenácté:
Kdo jste?
A čí výrok je ten o nahotě návratu? A jak mu rozumíte?

3 komentáře:

Šeptající zaklínač řekl(a)...

Kdo jsme (jsem) a odkud přicházíme (přicházím)?
Shodou okolností název jedné bezvadné knížky od Karla Machaly,která se mi teď vybavila v souvislosti s Vaší otázkou. Knihu jsem kdysi dávno otevřela v knihovně,coby "novinku na pultě", začetla se,zavřela....pak otevřela, zase zavřela a odešla s ní domů.Doma znova nahodne otevřela (vcelku na třech místech)a začala číst. Pokaždé jsem to místo musela založit...a po chvilce pokračovat dál a znova. Úplná studnice nových...zajímavých informací.
Kdo tedy jsem?
Jeden velký genealogický příběh v němž účinkují Adamové i Evy, králové i pastýři, války i epidemie, geny a mutace a spletité cesty migrace.Jsem výsledkem téměř všeho, co kdy existovalo, a ať se mi to líbí nebo ne,moje DNA si z minulosti nese mnohé.Jak s tím vším naložím?To je otázka,na kterou zatím neznám odpověď (a kdo ví,jestli kdy budu znát...a budu chtít znát..).Prozatím mohu bezpečně říci,že jsem tělo a duše :-D
Nahota návratu...hmm,obávám se,že se netrefím,ale snad...zkusím volnou asociaci...od Platona -metaetafyzické posouzení ideality(dobro)versus smyslovosti těla(zlo), jeho pojetí identity (v souvislosti s Vaší otázkou-Kdo jsem?)a s ní spojeného ctnostného žití a transcendenci smyslovosti....to toho se mi pro mítá hinduismus s buddhismem..a Shopenhauer...a vzhledem k tomu,že se blíží závěr roku-doba rachejtliček,tančení,křepčení,smyslnost a bilance v jednom...vybavila se mi Isadora Duncan se svým "Tancem budoucnosti" :-D a nahá těla pokryta šňůrami perel...kam jsem se to ale vlastně dostala?Asi nikam,ale závity jedou na plný plyn :-D

Pavla Řemel řekl(a)...

Jsme stvoření poskládaná velmi dovedně a se svobodnou vůlí.

Pokud se člověk v určitých situacích nechová podle Mythos, nemusí se dostat ke Slovu. A jestli k tomu nepochytí Theos, Mechanos mu nepomůže.

Člověk musí vědět, kdo je nebo si alespoň jednoznačně vybrat. A většinou si vybere už dětství, čemu, jak a komu bude věřit.

Pavla Řemel řekl(a)...

Jsme stvoření poskládaná velmi dovedně a se svobodnou vůlí.


Mythos je pro dítě základ, potřebuje příběhy, tradice a dobré rituály. Ujišťují ho o tom, že je vše v pořádku a nemusí se bát.

Člověk musí vědět, kdo je nebo si alespoň jednoznačně vybrat. A většinou si podle mého názoru vybere už v pozdním dětství, čemu, jak a komu bude věřit.