15. 4. 2009

"Mňau" aneb račte vstoupit

Dneska byl takový fajn den.
Pracovala jsem chvíli na zahrádce a někdy před polednem jsem si vzpomněla, že jsem na něco zapomněla :-).
Doma nikdo nebyl, a co čert nechtěl, knížku, kterou jsem potřebovala, měli kluci ve svém pokoji v podkroví. V tom pokoji s nimi žijí také dvě kočky - opravdové čtyřnohé, krásné britky. A protože jsem slušně vychovaná matka, vždycky na ty jejich dveře - klučičí a kočíčí - klepu, než vejdu.
A tak jsem to udělala bezmyšlenkovitě i teď - prostě jsem zaklepala na dveře, za kterými jsem věděla, že nikdo není a čekala na pokyn, zda-li mohu vstoupit.
Než jsem si uvědomila absurdnost celé situace, odpovědi se mi dostalo. Jedna z koček mě vyzvala, ať vejdu dál, a to svým jedinečným a neopakovatelným: mmňaauuuu
A tak jsem vešla.
A připadlo mi to i docela normální, že mi "bylo povoleno" a že jsem byla vyzvána kočičím račte vstoupit.
Vždyť jsou i divnější věci v životě...
Otázka č. 9:
Čím by se měla vyznačovat osobnost pedagoga volného času?
Jaké jsou Vaše vlastní zkušenosti s tím, jaký by měl pedagog volného času? Které vlastnosti by mu neměly ve srovnání s učitelem chybět?
Otázka č. 2 pro filosofii výchovy:
Jak byste charakterizovali svět, ve kterém žijeme?
Jaká známe paradigmata a jak souvisí s pojetím člověka?

3 komentáře:

Anonymní řekl(a)...

Jde o to, jak bychom dnešní svět charakterizovali my sami (vlastní názor) nebo chcete, abychom odpověděli ve smyslu postmoderního chápání světa?

Anonymní řekl(a)...

Já bych řekla, že jde o vlastní názor... Jinak by to nemělo moc smysl ne??
Jules

Miriam Prokešová řekl(a)...

Dobrý večer, vlastně jde o obojí - o vlastní názor, ale s přihlédnutím na to rozdělení na moderní a postmoderní. No jo, si toho navymýšlím, že jo :-)