23. 4. 2009

Není nutno, aby

bylo přímo veselo...
to se lehce slíbí, ale těžko koná, když žádná veselá událost člověka nenapadá.
Možná jen to, že jsem dneska už zkoušela, a zrovinka jednu skupinu, kterou jsem měla taky na filosofii výchovy, ale oni už teď končí, protože jsou třetí ročník bc studia.
A s některými jsme zavzpomínali na některé společné události. A při otázce o prométheovském spádu a o lhostejnosti člověka k utrpení druhých, podporované často technikou, studenti připomněli jednu příhodu -
vyprávěla jsem jim, jak jsem si to kráčela od Sýkorova mostu k Masarykově náměstí, všude kolem sníh a zledovatělý chodník i cesta a jak nějaká paní kráásně uklouzla a projela kolem mne létavým pohybem, a já jen tiše pozorovala, jak krásně jí to jede, tašky někde nad hlavou a nohy hore - a vůbec mě nenapadlo jí pomoci, jen ten údiv nad tou "jízdou" a blížícím se jistě krásným pádem... a že to je ta lhostejnost, která nám už ani nedochází, že je.
A prý vzápětí, hned vzápětí po posledním slovu tohoto vyprávění, jsem nějakým způsobem zavadila o tabuli, a ta se na mě řítila - a studenti seděli, jen koukali, nikdo se nezvedl, nikdo ani nehlesl,
a kdyby mě i rozmáčkla, asi by je to ani nevzrušilo
holt prométheovský spád v praxi.
Není nad to, užívat ve výuce praktických ukázek a pomůcek, a to i na vlastní nebezpečí.
Tak nevím, ale asi moc k smíchu to zase není, že jo...
Otázka č. 17:
V čem spočívá podstata pedagogiky zážitku a prožitku?
Vzpomínáte si na nějaký veselý zážitek ze svého dětství?(Když ano, jaký?)
Otázka č. 10 pro filosofii výchovy:
Ćím se vyznačuje animal rationale, tedy člověk rozumný?
A jaké jsou tři kořeny lidské vznešenosti (věci lidské) podle Komenského?
Jak si představujete závoj tanečnice Máji a Máju samotnou? Dokázali byste mi ji, tedy mýtickou tanečnici Máju (ne včelku), nakreslit?

Žádné komentáře: