24. 4. 2009

Ráno a rány

Vstala jsem tak trošku do podmračeného rána. Ani ptáci venku tolik nezpívají, jako ve dnech, kdy svítí sluníčko.
Za chvíli pojedu do práce, tak se jen rychle projdu zahradou. Hlavně abych viděla, co zase ten šílený krtek vyhrabal. Nebo krtci? Usadili se mi zrovna v té části zahrady, ve které hodlám mít květinové trvalkové záhony. Ale on či oni tam hodlají mít své krtince.
Ale není třeba se rozčilovat. Asi to nezměním, protože toho krtka ukecat neumím a to, že mu vztekle rozkopnu jeho práci, jej asi nijak nezastaví.
Ale - našla jsem teď při jednom hledání něčeho jiného nějakou citaci Matky Terezy a docela se mi to zalíbilo. A nejen v souvislosti s krtinci na zahradě :-). Však posuďte sami:
To dobré, co konáš, bude už zítra zapomenuto. Přesto dělej dobré věci.
Co tě stálo léta práce, může být přes noc zničeno. Přesto pokračuj v usilovné práci.
Dávej světu to nejlepší co máš, a dostaneš ránu do zubů. Přesto dávej světu to nejlepší, co máš.
Tož tak nějak. Sice moc dobře nechápu proč, ale asi má pravdu.
Otázka č. 18:
Jak dostával "ránu do zubů" např. J. H. Pestalozzi?
A co E. T. Seton? Co po něm zůstalo?
Otázka č. 11 pro filosofii výchovy:
Máte chuť žít? A kdo o ní psal a jak?
Jak s tím souvisí teorie dvojí naivity?

4 komentáře:

Anonymní řekl(a)...

Dobrý den, chtěla jsem se zeptat, kde bych našla teorii dvojí naivity. Kdo mluví a chuť žít, to vím, ale souvislost s teorii naivity mi dělá trochu problém. Je to spojeno s tím Platonem ??? Děkuji za odpověď ....

maja řekl(a)...

Zkuste se pořádně podívat na tento blog a skripta paní doktorky, většinou to tam všechno někde, a pěkně utajené, má :)
Kdo hledá, najde.

Anonymní řekl(a)...

Napovím, že obě témata zpracoval stejný člověk.

Anonymní řekl(a)...

jo už jsem to našla, ale dikes