16. 4. 2009

Setkání, míjení se a potkávání

Ono je to někdy takové zvláštní.
Na světě žije spousta lidí, a většinu z nich neznáme. A některé potkáme, s některými se setkáváme, s některými se míjíme (mám na to svou teorii)... A některé nepotkáme celý dosavadní život, a najednou ano, a oni nám náhle změní ten náš malý svět natolik, že nakonec ani nechápeme, jak jsme mohli ta dlouhá léta žít bez nich.
Někdy mne napadá, kolik takových lidí možná někde po světě chodí, kteří by mi život změnit mohli, ale nikdy je nepotkám -
- protože si asi chodí "bůhvíkde" a bůh ví s kým.
A tak bych asi měla být vděčná aspoň za ty, které potkám, se kterými se setkám i se kterými se míjím, protože jinak to ani nejde.
Ale bojím se, abych třeba v tom míjení neprošvihla setkání a aby setkání nebylo raději míjení. A chvilkové potkání aby se nestalo obojím již zmíněným.
Hmm, a abych já samotná nebyla tím, kdo přináší do života jiných něco nedobrého...
Otázka č. 10:
Dnes si dáme poněkud těžší otázky, a to:
Jak vnímáte pojem životní zdatnost z hlediska pedagogiky volného času?
Jak byste vysvětlili pojem "hodnota" v souvislosti s výchovou "k" volnému času a "ve" volném čase?
Otázka č. 3 filosofie výchovy:
Jsme bezdomovci ve svých vlastních domovech? A pokud ano, "kdo" nebo "co" nás z našich domovů vyhnalo? Nebo jsme snad "odešli" sami?
Snažíme se (snažíte se) strhnout závoj "tanečnice Máji?"

2 komentáře:

Anonymní řekl(a)...

Nešly by tyto otázky trochu více rozvést? Absolutně jim nerozumím. Otázkám, týkajícím se filozofie. Děkuji

Miriam Prokešová řekl(a)...

Dobrý večer, více rozvedeno to je ve skriptech Filosofie výchovy... nebo možná v loňském čarodějném letu, který byl také určen pro filosofii výchovy. Některé odpovědi najdete přímo i na blogu. Snažím se dávat otázky tak, abyste u nich měli šanci trošku přemýšlet, protože o tom filosofie především je... :-) Když, tak mi napište na mail, a já ráda vysvětlím či odpovím individuálně. Moc zdravím, mp