9. 12. 2009

Předvánoční filosofická zastavení

Zastavení dvacáté druhé
Tak tak nějak jen prolítáváme dějinami filosofie a mně z toho začíná být úzko. Ani náhodou se nedá všechno stihnout, a ten "průlet" myšlením si někteří filosofové určitě nezaslouží. Říct k některým jen pár slov a jít zas o dům - filosofa - dál, pane jo, to je hrůza...
Takový Hegel, Schopenhauer, Nietszche, Kierkegaard, ti by každý sám byli krásným tématem na celý semestr. A nejen oni.
Asi mi to nebudete věřit, ale mě to bolí... za sebe, za ně, i za vás, studenty. A přemýšlím, jestli vám to vůbec něco dalo, proletět jen tak rychle myšlením jiných. A jak to na poslední chvíli napravit. Dá se to vůbec?
Ale na jednom semináři jste mne docela potěšili, když jste se ptali, kterou knihu nejlépe ke zkoušce použít.
Tak snad pilně studujete sami i tak
a já můžu jít s poklidem v duši spát
a o filosofech nechat si zdát

Otázka č. 22 hlavní: Který z výše uvedených filosofů Vás osobně nejvíce zaujal a proč?
Otázka č. 22 vedlejší vtíravá: Máte v sobě světového ducha?
Otázka č. 22 jen tak a odvážná: Obohatily Vás samotné a osobně ve Vašem životě dějiny filosofie? Pokud ano, jak a čím?

Žádné komentáře: