2. 12. 2009

Předvánoční pedagogická zastavení

Zastavení patnácté
Typologie učitelů jsou, jak jsme si říkali, různé.
Hodně se mi líbí ta z hlediska postojů, které jsem upravila podle Kozieleckého.
Pokud chci být "dobrý" učitel, měla bych chtít "zachránit svět", a to i za cenu obětí, - tak jako Prométheus.
Pokud chci být "dobrý" učitel, měla bych být zanícena touhou po kráse a dobru, které chci předávat ostatním, - tak jak Apollón.
Pokud chci být "dobrý" učitel, měla bych hořet touhou po poznání a vědění, - tak jako Sokrates.
Pokud chci být "dobrý" učitel, měla bych sršet a překypovat energií, měla bych se v tom dobrém slova smyslu umět radovat ze života, - tak jako Dionýsos.
A pokud chci být "dobrý" učitel, měla bych mít schopnost vést jiné a v tom dobrém slova smyslu je chtít "ovládat" tak, aby chtěli jít mou cestou, - tak jako Hercules.
Z toho všeho vyplývá jediné - pokud chci být "dobrý" učitel, měla bych být především dobrý člověk... tak jako..... (doplňte si sami....)
Otázka č. 15 hlavní: Myslíte si, že je v dnešní době těžké být učitelem?
Otázka č. 15 vedlejší, poměrně těžká: Jak byste vysvětlili důvěru, ze které vyplývá autorita a rozdíl mezi respektem a autoritou?
Otázka č. 15 jen tak do vašich řad: Pokud byste chtěli být učiteli, tak jakými? Máte svou představu?

Žádné komentáře: