8. 12. 2009

Předvánoční pedagogická zastavení

Zastavení dvacáté první
Chudák Komenský. Kdyby jen býval věděl, že je v jednom článku spojován s hárajícími pejsky a se S. Freudem, ten by mi asi dal....
A přitom víte, aspoň vy, kdo chodíte na semináře, že se mi vlastně vše tak nějak kolem tohoto pána točí, vždycky nějak podivným způsobem skončím u něj, až mi to je samotné nemilé, jak jsem jím asi posedlá či co :-)
Chtěla bych ale přesto, ať o něm víte něco více než životopisná data.
Minimálně jeho pojetí člověka jako aktivní svobodné bytosti. A jeho pojetí zkroušených srdcí, ve kterých bydlí Bůh. A jeho pojetí tří věcí lidských a co znamenají a jaká je jejich náprava. A jeho pojetí tří světel, které vyzařují z člověka. A vůbec jeho pojetí výchovy a života a lidského osudu a lásky a co já nevím co všechno ještě...
Proč? Protože ho mám ráda a chtěla bych, aby Vy všichni každý jednotlivě taky.... k němu láskou vzplál a pedagogiku miloval :-))
"Když ráno vstanu, láskou ke světu vzplanu, v práci Komenského potkávám, s perfektními lidmi se setkávám" -
Otázka č. 21 hlavní trošku ujetá: A jak to máte Vy samotní s Komenským? Už jste se s ním setkali?
Otázka č. 21 zdánlivě ujetá zcela: Je možné potkat "minulého" člověka?
Pokud ano, jak, kdy a proč?
A není o tomto celá věda i pedagogika?

Žádné komentáře: