3. 12. 2009

Předvánoční pedagogická zastavení

Zastavení šestnácté
Možná je na světě přece jen více dobrých lidí než těch zlých.
Možná je spousta dobrých učitelů, kteří ví, co dělají a proč. A hlavně jak. A nesou za to všechno zodpovědnost.
Možná nepodléháme negativním předsudkům a jsme ve vztahu k dětem skutečnými lidmi.
A uvědomujeme si také jejich důstojnost. Tedy dětí.
Protože - skutečně si to myslím - na důstojnost dítěte a potřebu nikdy ji neranit a neporanit, na tu ve školách v kontaktu s dítětem - žákem - nejvíce zapomínáme. Vždyť proč taky ne - žijeme ve světě, kde slovo důstojnost pomalu ztrácí svůj smysl...
Otázka č. 16 hlavní: Znáte nejčastější negativní efekty v interakci s dítětem?
Otázka č. 16 vedlejší zvídavá: Jaké jsou vaše vlastní zkušenosti s haló efektem?

Žádné komentáře: