16. 11. 2010

zastavení deváté - Dárek


Dostala jsem dárek. Od studenta.

Zavolal mi tuhle ráno a sdělil mi jen tak z ničeho nic, že má pro mne dárek.
Potěšilo mne to. Nakonec, koho by nečekaný dárek a navíc od srdce nepotěšil :-)
Prý mi ho přiveze autem až před domek.
Tak jsem byla zvědavá a čekala, co to jako bude, když je to až s takovým servisem.
A - on přijel, otevřel kufr auta a tam ten dáreček skutečně byl - koukalo to na mne zpoza dlouhého krku a syčelo to do všech stran.
Ne nebojte, nebyl to had, ale bílá krásná husa. Přesně ta, kterou vidíte na obrázku.
Myslela jsem si, že upadnu. Smíchy a překvapením.
A co jako s ní mám dělat? Zeptala jsem se.
No trošku dokrmíte, pak zabijete, oškubete, vykucháte, upečete a sníte.
A očividně mu nevadilo a ani trochu ho netrápilo, že kromě těch posledních dvou věcí nic z toho neumím.
Ale dárek to je pěkný. Dělá radost sousedce, když každé ráno vítá ranní slunce. Ta husa. A dost možná, že i ta sousedka. Dělají si prostě obě radost navzájem.

V duchu si přeju, aby ta husa neměla moc hlad a žila ještě hodně dlouho. Sami vidíte, jak moudře kouká.
Husa jedna dárková...


Otázka č. 9 nevážně vážná: Může být také učitel "dárkem"? Za jakých podmínek? (mám na mysli jeho osobnost a kompetence)
Otážka č. 9 rozmarná: Je pro vás samotné možnost studovat vysokou školu životním "dárkem"?
Otázka č. 9 nadčasová: Myslíte, že Mikuláš už peče?

3 komentáře:

Anonymní řekl(a)...

ta husa je luxusni! :D

Anonymní řekl(a)...

Myslíte udělat to s učitelem jako s husou - "dárkem" - zabít, oškubat, vykuchat, upéct a sníst? To by bylo drsné, ne?
Kuba

Miriam Prokešová řekl(a)...

Zapomněl jste na to dokrmení :-)
Ne vážně, nějak mi to zvrháváte, opravdu jsem myslela kompetence, kterými by měl učitel "obdarovávat" své žáky, studenty, posluchače..