20. 12. 2010

Putování osmnácté

"Strom o své ubohosti neví, a proto je ubohý. Člověk o své ubohosti ví, a proto je vznešený," řekl jeden slavný filosof.
Víme o své ubohosti? A co to znamená - o ní vědět? a proč je člověk tím, že o ní ví, vznešený?
Někdy si při pohledu na lidi kolem sebe nemyslím, že by zase až tak vznešení byli. A že by věděli, že jsou ubozí. Spíše se někteří tváří, že jsou pány tvorstva. Jedineční a jediní.
A nevím, co je lepší si o sobě jako o člověku myslet. Jestli to první nebo to druhé.
Ale pomalu nastává doba vánoční... a mně se o Vánocích zdají být lidé ani ne ubozí, ani ne vznešení, ale prostě a jednoduše se mi zdají být lidmi vánočními.
O vánocích jsou všude vánoční lidé.
A takové je mám ráda.

Otázka č. 18 opakovací: Kdo řekl onu úvodní slavnou větu? A jak byla myšlena? Jak jí rozumíte?
Otázka č. 18 záludná: Co si myslíte, že si představuji pod pojmem "vánoční" lidé?

1 komentář:

Anonymní řekl(a)...

Dneska mě má všemocnost přesvědčila o lži. Až zrcadlo vlastího superega poukázalo na id ve své ubohosti a Eco se mi zasmál do tváře. Divadlo zhaslo a všichni jsme museli sundat masky pánů tvorstva...