29. 4. 2012

Zastavení dvacáté čtvrté: Rozumět své cestě

Všichni prý žijeme svůj životní příběh. A ne vždy vidíme smysl toho dění kolem nás i v nás, - ale jednou se nám prý vše objasní a my pochopíme.
Jsme poutníci na svých cestách životem.
Do naší poutě patří nejen krásná nedělní rána, ale také deštivá všední odpoledne a také temné noci.
Protože ještě máme sílu, tak jdeme každý tou a právě jen tou svou poutí...
A jen občas se zastavíme (pokud máme sílu) a klademe si otázky. Nebo i jinak - jsou nám kladeny.
Odpovídáme na ně svým životem.

Otázka č. 24 otázková: Která z otázek se Vám osobně nejvíce líbila?
Otázka č. 24 zkoumavá: A která z otázek Vám připadala nejvíce náročná a těžká?
Otázka č. 24, kterou dávám vždy a nemůžu si ji odpustit : Jak se Vám šlo naší poutí? Šlo to?

8 komentářů:

Anonymní řekl(a)...

Kdo toto říká? Vy, Paní doktorko Prokešová nebo J. A. Komenský? Je to moc pěkná úvaha nad životem... :-)

Miriam Prokešová řekl(a)...

Tak teď jsem se drobet rozesmála, fakt :-))
Ale díky moc za kompliment,
mp

Anonymní řekl(a)...

To by se posmál i Komenský:)))))

Miriam Prokešová řekl(a)...

Myslím, že se aj směje... I když dnešní stav našeho světa a školství by mu byl asi spíše k pláči... Ale z nás by možná měl i radost, že jo. Ze mne snad ani ne, ale z vás, z poutníků :-))

Anonymní řekl(a)...

úvaha krásná a ještě krásnější když se člověk opravdu zastaví a řekne si poŤme proto něco udělat. Dneska si nikdo nikoho neváží, nemá uctu k lidem natož k učitelům, ale je to smutné, že? Co na to říct? Mějme se rádi a zamýšlejme se nad sebou každý den. Děkuji za tento krásny blog a buďte milí studenti rádi za takové učitelé jako je paní doktorka Prokešová! Přeji krásnou čarovnou noc:-)

Anonymní řekl(a)...

víte, tak trochu přemýšlím nad smyslem života. Když se otočím o dva roky zpět, měla jsem sice manžela a dceru, ale práci, kde mně neměli rádi, kde mně shazovali před kolegy, kde nikdo neobdivoval mou práci a teď ji čím dál víc obdivuje více lidí, chválí mně a to jsem potřebovala. Jak moc je důležité uznání? Pro mně strašně moc. Odevšad jsem slýchávala toto: tvá práce i ty stojíš ani za nulu. Plakala jsem každý den a řekla si... z té práce budu muset odejít... ale ono není kde. Byla jsem tak zoufalá, že jsem začala mít deprese a málem jsem si ublížila. Deptala jsem se a bylo mi hodně zle, sebepoškozovala jsem se. Má sebedůvěra byla na bodě mrazu. A nyní? Našla jsem se. Mám kolem sebe lidi, které nikdy neztratím, protože oni mají mě a je to jenom tím, že jsem udělala přijímací zkoušky na PdF. Jak toto změní psychiku člověka... řekněte sami, jaký máte smysl života Vy? Popřípadě zažili jste bossing na pracovišti?

Anonymní řekl(a)...

Bossing na pracovišti a hlavně ve školství je skoro všude. Díky stěhování už pracuji na třetím školském zařízení v moravskoslezském kraji a zažila jsem na všech třech. Teď zrovna jsem už 14 dní pod takovým nátlakem, že nevím, co mám dělat. je to bossing od nadřízených. Normálně Vás tlačí i do nezákonných postupů a tak máme i vychovávat my????

Anonymní řekl(a)...

Děkuji poslední respondentce. Jsem ráda, že nejsem sama. Asi je to všude v práci. Nejhorší je, že můj zaměstnavatel nikdy neodejde. Je majitelem té školy.